Είναι γνωστά τα μηνύματα που φτάνουν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για δήθεν διασφάλιση κωδικών των τραπεζικών λογαριασμών, δήθεν ακύρωση καρτών, αλλαγή του πεδίου ενεργειών, διευκόλυνση για την καταβολή επιδομάτων κλπ..
Όλα αυτά προέρχονται από διεθνή κυκλώματα απατεώνων που αρπάζουν χρήματα από τραπεζικούς λογαριασμούς, λόγω άγνοιας, απροσεξίας και αφέλειας των χρηστών, οι οποίοι με ένα κλίκ δίνουν τα κλειδιά της τραπεζικής τους περιουσίας σε αγνώστους.
Οι δράστες επινόησαν έναν άλλο τρόπο για να αδειάζουν τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια των πολιτών. Το τελευταίο διάστημα άρχισε η αποστολή μηνυμάτων στα mail των χρηστών για παραλαβή πακέτων από τα ΕΛΤΑ μέσω της UPS. Το μήνυμα αναφέρει ότι το πακέτο βρίσκεται στον σταθμό διαλογής των ΕΛΤΑ και ο χρήστης θα πρέπει να πατήσει επάνω σε έναν κωδικό, προκειμένου να ενημερωθεί πως θα το παραλάβει. Ο κωδικός, είναι ενδεικτικός UPS#123456789, οδηγεί στην ηλεκτρονική κλοπή.
Η ΕΡΤ3 επικοινώνησε με τα ΕΛΤΑ και ενημερώθηκε για την νέα μέθοδο. Ουδέποτε τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ζητούν πληροφορίες των πελατών τους και τα μηνύματα, που φτάνουν σε κινητά τηλέφωνα και υπολογιστές, θα πρέπει να χαρακτηρίζονται ανεπιθύμητα, απάντησαν οι αρμόδιοι.
Οι απατεώνες χρησιμοποιούν επίσης το σήμα της εταιρείας ταχυμεταφορών UPS (United Parcel Service), της μεγαλύτερης στον κόσμο, για να παραπλανήσουν τους παραλήπτες των μηνυμάτων τους. Ανάλογη ήταν η απάντηση προς την ΕΡΤ3 από την UPS, η οποία συνεργάζεται με τις διωκτικές αρχές σε διεθνές επίπεδο, καθώς το φαινόμενο όπως τόνισαν καταγράφεται σε ολόκληρο τον κόσμο.
«Εφευρίσκουν άπειρους τρόπους εξαπάτησης. Οι πολίτες θα πρέπει να χαρακτηρίζουν ως ανεπιθύμητα τέτοια μηνύματα και να τα διαγράφουν χωρίς να τα ανοίξουν», δήλωσαν στην ΕΡΤ3 από την Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Οι πολίτες οφείλουν να θυμούνται ότι για κάθε ζήτημα θα πρέπει να απευθύνονται στις αρμόδιες υπηρεσίες, παρά τις χρονοβόρες διαδικασίες και να συμβουλεύονται κάποιον για να αποφύγουν τα χειρότερα.