Στη φάση της υλοποίησης μπαίνει ένα μεγάλο έργο για την Περιφερειακή Ενότητα Καρδίτσας, που αναμένεται να βελτιώσει αισθητά την ασφάλεια των μεταφορών. Συγκεκριμένα μετά την τη διενέργεια του ηλεκτρονικού διαγωνισμού από την Περιφέρεια Θεσσαλίας και τη θετική γνώμη του Ελεγκτικού Συνεδρίου προχωράει για υπογραφή σύμβασης κατασκευής, από τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό το έργο «ΟΔΟΣ ΔΕΛΤΑ – ΠΑΛΑΜΑ» προϋπολογισμού 13,3 εκατ. ευρώ.
Το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ / Π.Ε.Π. Θεσσαλίας 2014-2020, και συγκριμένα στον Άξονα Προτεραιότητας 4 «Ανάπτυξη – εκσυγχρονισμός – συμπλήρωση υποδομών για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη», συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και έχει φορέα υλοποίησης τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας.
Σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Κ. Αγοραστός ανέφερε: «Μετά από μεγάλη προσπάθεια και συντονισμό πολλών Υπηρεσιών, μπαίνει στη φάση της κατασκευής ένα μεγάλο οδικό έργο. Πρόκειται για το δρόμο Δέλτα Καρδίτσας – Παλαμά προϋπολογισμού 13,8 εκ. ευρώ, μήκους 9,2 χιλιομέτρων, με 11 χιλιόμετρα παράπλευρων οδών. Πρόκειται για έναν οδικό άξονα ο οποίος θα εξυπηρετήσει τις ανθρώπινες κοινότητες στον άξονα Καρδίτσα, Παλαμά, Φαρκαδόνα, Τρίκαλα. Ο δρόμος ξεκινά από το κυκλικό κόμβο του δρόμου Καρδίτσας – Λάρισας με τον Ε – 65 και φτάνει μέχρι την πόλη του Παλαμά. Με την ολοκλήρωση αυτού του έργου, πετυχαίνουμε σημαντική πρόοδο στον τομέα της οδικής ασφάλειας, και ταχύτερη και ασφαλέστερη μεταφορά εμπορευμάτων. Με το έργο αυτό δίνουμε παράλληλα και τη δυνατότητα να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και να πέσει χρήμα στην πραγματική οικονομία».
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Αφορά στην ανακατασκευή τμήματος της Επαρχιακής Οδού 16 και ειδικότερα στο τμήμα από τη σύνδεση στον κυκλικό κόμβο Χ.Θ. 80+400 με τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας – Ε65 (ο οποίος αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών) και την πόλη της Καρδίτσας, έως την είσοδο της πόλης του Παλαμά, συνολικού μήκους 9,2Km. Ειδικότερα προβλέπεται:
Η καθαίρεση και η ανακατασκευή της κύριας αρτηρίας με βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών και παράκαμψη του οικισμού Γοργοβιτών, μήκους 9,2Km.
Η κατασκευή αγροτικής οδού αριστερά κατά τη φορά της χιλιομέτρησης, μήκους 5,80Km.
Η κατασκευή αγροτικής οδού δεξιά κατά τη φορά της χιλιομέτρησης, μήκους 5,50Km.
Η κατασκευή ισόπεδου τρισκελούς κόμβου στην είσοδο των Γοργοβιτών (πορεία από Δέλτα προς Παλαμά).
Η κατασκευή ισόπεδου τετρασκελούς κόμβου στην είσοδο της ΒΙ.ΠΕ.
Η κατασκευή ισόπεδου τετρασκελούς κόμβου εντός του οικισμού Μάρκου.
Η κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου, πεζοδρομίων και φωτισμού εντός του οικισμού Μάρκου.
Η διαπλάτυνση γέφυρας Μάρκου στην παλιά κοίτη του ποταμού Οργόζινου.
Η κατασκευή των απαραίτητων εργασιών για την εκτροπή κυκλοφορίας μέσω των υφιστάμενων τοπικών οδών.
Οι απαιτούμενες εργασίες οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης, ηλεκτροφωτισμού και σηματοδότησης,
Δαπάνη απαλλοτρίωσης απαιτούμενης έκτασης για την εκτέλεση του έργου καθώς και λοιπές υποστηρικτικές εργασίες (ΟΚΩ, αρχαιολογία κ.α.)
Το έργο αφορά σε μία από τις κύριες κάθετες οδικές συνδέσεις στο Νομό Καρδίτσας με τον Διευρωπαϊκό Οδικό Άξονα «αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65)», για την εξυπηρέτηση του Παλαμά και των υπολοίπων οικισμών στην ευρύτερη περιοχή του στο Νομό, αλλά και των οικισμών και κινούμενων στον οδικό άξονα Φαρκαδώνα Τρικάλων- Παλαμάς προς σύνδεση με Ε65 και Καρδίτσα.
Η σημερινή κατάσταση της οδού δεν της επιτρέπει να ανταποκριθεί στις παραπάνω λειτουργίες της και τους αντίστοιχους κυκλοφοριακούς φόρτους και υπολείπεται των προδιαγραφών που προβλέπονται από τους κανονισμούς περί μελετών οδοποιίας.
Με την ολοκλήρωση κατασκευής του έργου, που αποτελεί σύνδεση με τμήμα του ΔΕΔ-Μ (Ε65), σύνδεση με διαπεριφερειακή οδό, σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή της Καρδίτσας, αλλά και τοπικό δίκτυο σύνδεσης περιοχών με μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, θα εξασφαλιστεί η ταχεία και ασφαλής σύνδεση των οικισμών των πεδινών περιοχών του νομού, ενώ μέσω του προτεινόμενου παράπλευρου αγροτικού οδικού δικτύου θα εξασφαλιστεί η ασφαλής πρόσβαση και η εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών. Τα αναμενόμενα αποτελέσματα με την ολοκλήρωση του έργου είναι η μείωση της χρονοαπόστασης, η αύξηση ασφάλειας στην κυκλοφορία και αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων, η μείωση του κόστους μεταφοράς, η προστασία του περιβάλλοντος με τη μείωση των καυσαερίων, η σύνδεση των παραγωγικών κέντρων με το διεθνές δίκτυο μεταφορών, με αποτέλεσμα την ανάπτυξη υφιστάμενων και νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων παραγωγικών τομέων.