Αδιέξοδο παρατηρήθηκε στη συνάντηση που είχε χθες η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας με την ΟΛΜΕ για το ζήτημα της εσωτερικής αξιολόγησης των σχολείων. Η ΟΛΜΕ, όπως άλλωστε και η ΔΟΕ με την οποία η ηγεσία θα συναντηθεί σήμερα, αρνούνται να προχωρήσουν σε αυτοαξιολόγηση των σχολείων. Ωστόσο, η ηγεσία του υπουργείου εμμένει στη θέση της, παρότι δεν έχει ορίσει τι μέλλει γενέσθαι (π.χ. ποινή σε διευθυντές ή εκπαιδευτικούς;) σε περίπτωση που οι σχολικές μονάδες δεν καταθέσουν εκθέσεις αξιολόγησης. Από την άλλη, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», συζητείται η αξιολόγηση να γίνει προς το τέλος της σχολικής χρονιάς, όταν πλέον θα έχουν επιστρέψει τα σχολεία στη διά ζώσης λειτουργία, ώστε να «διασωθεί» το εγχείρημα. «Απαιτείται αλλαγή κουλτούρας», τόνισε χθες στην «Κ» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπ. Παιδείας.
Ειδικότερα, η αποχή των εκπαιδευτικών από την εσωτερική αξιολόγηση είναι πολύ υψηλή, φθάνοντας το 75%. ΟΛΜΕ και ΔΟΕ έχουν καλύψει τα μέλη τους, ώστε να απέχουν από τις απαραίτητες συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων κάθε σχολείου, στις οποίες πρέπει να οριστούν οι επιτροπές εκπαιδευτικών που θα μελετήσουν και θα εισηγηθούν τους τομείς δράσης/αξιολόγησης της σχολικής δουλειάς. Ουσιαστικά πρόκειται για επιπλέον εργασία, την ίδια στιγμή που το σχολείο λειτουργεί οριακά εν μέσω παρατεταμένης τηλεκπαίδευσης. Το υποστηρίζουν και μέλη της Ν.Δ.
Χθες, το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΜΕ πρότεινε στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως να «παγώσει» η διαδικασία και να συζητηθούν οι όροι της εσωτερικής αξιολόγησης. «Η ΟΛΜΕ άλλωστε έχει τοποθετηθεί θετικά με ψήφισμά της υπέρ της αξιολόγησης από το 1997, το οποίο έχει επικαιροποιηθεί το 2017», ανέφερε χθες στην «Κ» ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος. «Μετά τον διάλογο θα μπορούσαμε να έχουμε νέα νομοθετική ρύθμιση», πρόσθεσε ο κ. Τσούχλος. Βεβαίως, μπορεί η απάντηση της κ. Κεραμέως να είναι αρνητική, ωστόσο εκπαιδευτικά στελέχη θεωρούν ότι θα υπάρξει τελικώς μερική αναδίπλωση. Στο υπουργείο Παιδείας, εξάλλου, δεν δηλώνουν διατεθειμένοι να προχωρήσουν σε πειθαρχικές ποινές σε όσους αρνούνται να συμμετάσχουν στην αξιολόγηση (π.χ. με περικοπή μισθού). Παράλληλα, ακόμη και στελέχη της ΔΑΚΕ σχολίασαν ως ατελέσφορο πιθανό σχέδιο του υπ. Παιδείας να περικοπούν μονάδες στον πίνακα κατάταξης από όσους εκπαιδευτικούς δεν συμμετάσχουν στην αξιολόγηση, όταν οι τελευταίοι θελήσουν να διεκδικήσουν διευθυντική θέση. «Οι σχετικές διαρροές σε ΜΜΕ δεν πείθουν», ανέφερε χθες μέλος της ΟΛΜΕ.
Από την άλλη, η ΟΛΜΕ ζήτησε να μην οργανωθούν οι ενδοσχολικές και απολυτήριες εξετάσεις όπως και πέρυσι, και εύλογα να μην εφαρμοστεί η τράπεζα θεμάτων. Για το θέμα θα υπάρξει απάντηση σε νέα συνάντηση την προσεχή Δευτέρα.
Διορισμοί
Τέλος, η κ. Κεραμέως μίλησε στην ΟΛΜΕ για τους διορισμούς, για τις νωρίτερα από ποτέ προσλήψεις αναπληρωτών (για τον λόγο αυτό ξεκίνησαν από χθες και έως τις 20/3, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, οι εγγραφές στα νηπιαγωγεία και στην Α΄ Δημοτικού), για τις προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία, για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και τα κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η ΟΛΜΕ μίλησε για επανάληψη γνωστών εξαγγελιών.
Απόστολος Λακασάς (Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)