Η κατασκευή της Ε65 η οποία υπολογίζεται να ολοκληρωθεί το 2026 και μέσω της Εγνατίας οδού να δημιουργήσει έναν γρήγορο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο που θα συνδέει την Θεσσαλία με την Ήπειρο, αναβαθμίζει την περιοχή μας και την επαφή της με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και τις αγορές της Ευρώπης.
Σε συνδυασμό με την διαφαινόμενη ανάπτυξη του λιμανιού του Βόλου, μετά την απόκτησή του από τον όμιλο Σαββίδη, διανοίγονται προοπτικές ακόμα και για την αναβίωση μιας εμπορευματικής οδού που θα φτάνει στη Μέση Ανατολή.
Στον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας, που από την Παρασκευή ανήκει στον Ιταλικό κολοσσό του Εμανουέλε Γκριμάλντι ο οποίος απέκτησε το 67% έναντι 84,17 εκ. ευρώ, αναμένονται εκτεταμένες επενδύσεις.
Ο Ιταλός επιχειρηματίας σε συνέντευξη είχε ξεκαθαρίσει τους λόγους για τους οποίους ήθελε την Ηγουμενίτσα: «Κατ’ αρχάς είμαστε ο μεγαλύτερος πελάτης του λιμανιού. Είναι λογικό λοιπόν να θέλουμε να διασφαλίσουμε τα συμφέροντά μας. Δεύτερον, η Ηγουμενίτσα αποτελεί βασικό κόμβο για τη σύνδεση των Βαλκανίων, και του κομματιού της Τουρκίας που βρίσκεται γεωγραφικά στην ευρωπαϊκή ήπειρο, με την Ιταλία και την Κεντρική Ευρώπη. Η αγορά την οποία μπορεί να εξυπηρετήσει δεν απαρτίζεται μόνο από τις ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά και τις βουλγαρικές, τις ρουμανικές, τις τουρκικές κ.ο.κ. Τρίτον, με την παράλληλη ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας δημιουργείται ένας άξονας που μπορεί να εξυπηρετήσει αποτελεσματικά όλη αυτή την αγορά των δεκάδων εκατομμυρίων. Επομένως, βελτιώνοντας περαιτέρω τις υπηρεσίες του λιμανιού και εστιάζοντας σε τρεις πυλώνες, και ειδικότερα στα logistics, στον τουρισμό και στο περιβάλλον, οι προοπτικές βελτίωσης των αποτελεσμάτων του λιμανιού είναι μεγάλες.
Η Ηγουμενίτσα είναι ήδη ένα πολύ καλά διαχειριζόμενο λιμάνι και εφόσον γίνουν οι κατάλληλες επενδύσεις θα μπορέσει να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητές του. Στις επενδύσεις αυτές περιλαμβάνω και την ενεργειακή αυτονόμηση του λιμανιού. Θα πρέπει να παράγουμε το ρεύμα που καταναλώνουμε και μάλιστα από ανανεώσιμες πηγές. Το ζήτημα της αειφορίας είναι για εμάς σημαντικό και θα το προωθήσουμε, όπως κάνουμε και σε άλλα λιμάνια όπου έχουμε παρουσία, όπως για παράδειγμα στην Αμβέρσα ή τη Βαλένθια».
Στην ομιλία του την Παρασκευή στην Ηγουμενίτσα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε πως «το λιμάνι είναι το τρίτο μεγαλύτερο της Ελλάδας, αποτελεί κρίσιμη πύλη της χώρας, ζωτικό κρίκο στην αλυσίδα του εφοδιασμού και των αγορών στη δυτική πύλη προς την Ευρώπη. Μια γέφυρα για επιβάτες και εμπορεύματα από και προς την Ιταλία, και ταυτόχρονα έναν κόμβο που συνδέει το Ιόνιο και την Αδριατική με ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο. Μιλάμε συνεπώς για ένα σημαντικό διεθνές λιμάνι το οποίο αναβαθμίζεται και θα δώσει σημαντική ώθηση σε πολλούς τομείς της οικονομικής και κοινωνικής ζωής», εκτίμησε.
Κώστας Τόλης thessaliaeconomy.gr