Καταστροφικούς χαρακτηρίζουν τους όρους της απόφασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για την ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ Θεσσαλονίκης και Βορείων Σποράδων οι φορείς των νησιών της Μαγνησίας.

Οι δήμαρχοι ήρθαν προ εκπλήξεως, όταν στην ομόφωνη απόφαση του ΣΑΣ διαπιστώθηκε ότι οι όροι ήταν πολύ διαφορετικοί από εκείνους που περίμεναν κάνοντας λόγο για… ένα απόλυτο φιάσκο.

«Αυτό ήταν που περιμέναμε και παλεύαμε τόσους μήνες; Καήκαμε» αναφέρει ο δήμαρχος Σκοπέλου Σταμάτης Περίσσης, ο οποίος χθες έστειλε επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστο Στυλιανίδη ζητώντας να επανεξεταστούν οι όροι πριν την επίσημη προκήρυξη της γραμμής.

Την Τετάρτη 1 Μαΐου συνεδρίασε το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με Πρόεδρο τον γενικό γραμματέα Ναυτιλίας και Λιμένων, Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, όπου ένα εκ των θεμάτων ήταν και η διενέργεια διαγωνισμού για τη δρομολογιακή γραμμή Θεσσαλονίκη – Βόρειες Σποράδες για την θερινή περίοδο 2023-2024. Το ΣΑΣ, γνωμοδότησε την προκήρυξη της επιδοτούμενης γραμμής Θεσσαλονίκη – Σκιάθος – Σκόπελος – Αλόννησος, με γνώμονα την ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης των νησιών και τη σύνδεση της Βορείου Ελλάδος με τις Βόρειες Σποράδες.

«Δεν μας ικανοποιεί σε καμία περίπτωση η απόφαση του ΣΑΣ. Είναι καταστροφική αυτή η γραμμή. Δεν περιμέναμε ότι θα θέσουν καινούριους όρος, οι οποίοι θα λειτουργούν σε βάρος της ίδιας της γραμμής» εξηγεί ο κ. Περίσσης και συνεχίζει «πώς γίνεται να βάζουν συμβατικό πλοίο με μέγιστο μήκος τα 75 μέτρα και μεταφορική ικανότητα 350 άτομα; Αυτό σημαίνει ότι η διάρκεια του ταξιδιού θα είναι περίπου 7,5 ώρες, ενώ αν έχει «καιρό» δεν θα μπορεί καν να φτάσει στις Σποράδες. Επίσης η μεταφορική ικανότητα τα προηγούμενα χρόνια ήταν πολύ μεγαλύτερη, με αποτέλεσμα και κάθε μέρα να είναι γεμάτο το πλοίο δεν θα φτάσει τα νούμερα επισκεπτών των προηγούμενων ετών» συμπληρώνει ο κ. Περίσσης.

Ο ίδιος αναφέρθηκε και στη συνολική επιφάνεια για τη χωρητικότητα των αυτοκινήτων, λέγοντας πως οι όροι καταδεικνύουν την επιβίβαση φορτηγών οχημάτων στη μισή έκταση. «Η χωρητικότητα είναι 200 τ.μ. για τα αυτοκίνητα, ενώ τα προηγούμενα χρόνια ήταν 1.400 τ.μ.. Τώρα θα χωράνε περίπου 60 αυτοκίνητα, όταν 400 κατέβαιναν μόνο στη Σκόπελο» τονίζει.

Αναφορικά με την συχνότητα και την ποσότητα των δρομολογίων ο κ. Περίσσης λέει ότι είναι ικανοποιητικά παρά το γεγονός ότι αργούν, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, να ξεκινήσει.

Συγκεκριμένα, η εκτέλεση των δρομολογίων της επιδοτούμενης γραμμής Θεσσαλονίκη – Βόρειες Σποράδες θα περιλαμβάνει πέντε δρομολόγια την εβδομάδα από 01/07/2024 έως 01/09/2024, για εννέα εβδομάδες, τέσσερα δρομολόγια την εβδομάδα από 02/09/2024 έως 08/09/2024, για μία εβδομάδα και τρία δρομολόγια την εβδομάδα από 09/09/2024 έως 15/09/2024, επίσης, για μία εβδομάδα.

Ιωάννα Μπουροπούλου (Tαχυδρόμος)