Οι νεκροί από τη φονική έκρηξη στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών δεν ξεπερνούν, σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, τους πέντε έως οκτώ και οι πρόσφατες εκτιμήσεις ότι 30 άτομα «κάηκαν ζωντανά» ίσως να μην ευσταθούν, γράφει το ρεπορτάζ του Βασίλη Λαμπρόπουλου στα σημερινά ΝΕΑ. Οι καταθέσεις επιβατών, τα ηχητικά ντοκουμέντα από το εσωτερικό της αμαξοστοιχίας Intercity που παρουσιάστηκαν προ μερικών ημερών, ο προσδιορισμός της θέσης των επιβατών του τρένου τη στιγμή της σύγκρουσης και η ανάλυση των συντριμμιών μάς δείχνουν τι συνέβη τις μοιραίες στιγμές.
Χωρίς βεβαίως ο ακριβής αριθμός των θανάτων που αποδίδονται τελικώς στην έκρηξη που ακολούθησε τη σύγκρουση των δύο τρένων να έχει ουσιαστική σημασία και να αλλάζει οτιδήποτε στην κατανομή ευθυνών, όπως και στην ανάγκη να διακριβωθεί τι μετέφερε, πιθανόν παρανόμως, η εμπορική αμαξοστοιχία και αν υπήρξε προσπάθεια παραπλάνησης της κοινής γνώμης ή και συγκάλυψης σε συνδυασμό με άλλα δεδομένα του τραγικού συμβάντος.
Σε αυτές τις επισημάνσεις προχώρησαν μιλώντας στην εφημερίδα πραγματογνώμονες που συμμετέχουν στις έρευνες για τον προσδιορισμό όλων των πτυχών του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στις 28 Φεβρουαρίου 2023 στη θέση Ευαγγελισμός των Τεμπών, που κόστισε τη ζωή σε συνολικά 57 άτομα.
Σύμφωνα λοιπόν με τους πραγματογνώμονες, από τα ηχητικά ντοκουμέντα που κατέγραψε το 112 από επιβάτες που βρίσκονταν στον χώρο του κυλικείου, το οποίο κάηκε μαζί με τους περισσότερους επιβάτες λόγω της εξέλιξης της φωτιάς, προκύπτει ότι ακούγονται οι φωνές μόνο δύο επιβατών και όχι άλλου. Και αυτή η σιωπή είναι δείγμα ότι ίσως να μην ήταν άλλος εν ζωή σε αυτό το σημείο, καθώς με τη σύγκρουση των τρένων ο χώρος αυτός είχε συρρικνωθεί και τα σώματα των επιβατών ήταν κοντά το ένα στο άλλο. Η κατάσταση των συντριμμιών λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης επιβεβαιώνει με τον τραγικότερο τρόπο ότι δεν υπήρχαν περιθώρια επιβίωσης των επιβατών.
Η βέβαιη διαπίστωση ότι άλλοι δύο επιβάτες έχασαν τη ζωή τους από τη φωτιά προκύπτει από καταθέσεις επιβατών σε άλλο βαγόνι που επέζησαν και οι οποίοι αναφέρθηκαν σε συνεπιβάτες τους που μετά τη σύγκρουση ακούγονταν να βογκούν ή να ζητούν βοήθεια αλλά τελικά βρέθηκαν καμένοι.
Ενα πέμπτο θύμα που θεωρείται ότι ήταν εν ζωή αλλά ακρωτηριασμένο μετά τη σύγκρουση και κάηκε ακολούθως είναι η περίπτωση υπαλλήλου της Hellenic Train, στη σορό του οποίου ανιχνεύθηκαν ενώσεις σχετιζόμενες με την καύση. Ομως ερευνάται αν υπάρχουν άλλα δυο τρία άτομα που κάηκαν λόγω της έκρηξης, όμως όχι περισσότερα, όπως υπογραμμίζουν οι πραγματογνώμονες.
Λ.Ε. kosmoslarissa.gr