Κάποτε ο Βόλος είχε μια αυτοκινητοβιομηχανία που έδωσε τη δική της μάχη στον ανταγωνισμό αλλά στο τέλος αναγκάστηκε να κλείσει…
Ο Βόλος είχε κάποτε μια αυτοκινητοβιομηχανία με τον ιδιοκτήτη της να επενδύει εκατομμύρια αλλά στο τέλος να μην καταφέρνει να την κρατήσει ανοιχτή. To Nissan Sunny N13 αποτέλεσε ένα από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα στην Ελλάδα, για το οποίο παράλληλα νιώθαμε υπερηφάνεια, αφού κατασκευάζονταν στο εργοστάσιο της ΤΕΟΚΑΡ του Ομίλου Θεοχαράκη, στο Βόλο. Δεν ήταν όμως το μόνο μοντέλο, αφού στα 15 χρόνια λειτουργίας του συναρμολογήθηκαν 45 διαφορετικές εκδοχές των μοντέλων Cherry, pickup και το κουπέ Sunny.
Γνωρίζατε πως πριν από περίπου 30 χρόνια υπήρχε στην Ελλάδα μια εκ των κορυφαίων στον κόσμο γραμμή κατασκευής και συναρμολόγησης αυτοκινήτων; Για την ακρίβεια ο πρωτοπόρος για την εποχή του Νικόλαος Θεοχαράκης είχε καταφέρει με δικά του κεφάλαια να ιδρύσει και να λειτουργεί, σε πρότυπα δεδομένα για την εποχή, μια υπέρ εξελιγμένη βιομηχανία οχημάτων στον Βόλο.
Την τότε ΤΕΟΚΑΡ ΑΒΕΕ. Η ιστορία της συγκεκριμένης αυτοκινητοβιομηχανίας αποτελεί μια εκ των πιο μελανών σελίδων στην σύγχρονη βιομηχανία της πατρίδας μας, καθώς όχι απλά δεν στηρίχθηκε από το τότε ελληνικό κράτος, αλλά αντιθέτως στάθηκε απέναντί της, χάρη στις παράλογες απαιτήσεις που προέβαλε.
Τον Ιανουάριο του 1979 θεμελιώθηκαν στη βιομηχανική περιοχή του Βόλου οι εγκαταστάσεις της ΤΕΟΚΑΡ, ενώ η συναρμολόγηση του πρώτου οχήματος, ενός Datsun pickup 1600 ξεκίνησε το Φεβρουάριο του 1980 και σύντομα ακολούθησε το επιβατικό Datsun Cherry.
Μάλιστα, μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1980 η παραγωγή ήταν η υψηλότερη στη χώρα και κάλυπτε σχεδόν τη μισή παραγωγή της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας. Επίσης, οι γραμμές παραγωγής προσαρμοζόταν στα καινούργια μοντέλα της Nissan, χωρίς χρονική υστέρηση, ταυτόχρονα με την υπόλοιπη Ευρώπη.
Δείτε το βίντεο και μάθετε την ιστορία καθώς και το άδοξο τέλος της πρώτης και μοναδικής ιδιωτικής βιομηχανίας αυτοκινήτων στην πατρίδα μας…
magnesianews.gr