Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Hellenic Train, Μαουρίτσιο Καποτόρτε (φωτογραφία), ο οποίος κατέθεσε ως μάρτυρας στην εξεταστική επιτροπή για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών» έριξε την ευθύνη στο σταθμάρχη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023.

«Από τα δεδομένα προκύπτει ότι ο σταθμάρχης απέστειλε την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό τρένο, στο ύψος της Λάρισας» είπε ο κ. Καποτόρτε, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, Λ. Τσαβδαρίδη. Παράλληλα πρόσθεσε ότι σύμφωνα με τις διαδικασίες ασφαλείας στην Ελλάδα, και στα δύο τρένα επέβαιναν από δύο πιστοποιημένοι μηχανοδηγοί, οι οποίοι «γνώριζαν όλους τους κανονισμούς, και σεβάστηκαν όλες τις σιδηροδρομικές διατάξεις».

Σε ερώτηση για τους ιατρικούς λόγους βάσει των οποίων ο μηχανοδηγός της επιβατηγής αμαξοστοιχίας είχε λάβει άδεια ασθένειας 40 ημερών το 2017, ο κ. Καποτόρτε είπε ότι από τα αρχεία «προκύπτει ότι ο συγκεκριμένος απείχε λόγω ασθενείας αλλά δεν τεκμηριώνεται για ποιο λόγο […] Διαπιστώσαμε από τα αρχεία ότι απείχε για το αναφερόμενο διάστημα και στη συνέχεια εξετάστηκε από γιατρό για να μπορέσει να επιστρέψει στα καθήκοντά του».

Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χ. Μαμουλάκη εάν η Hellenic Train έχει ευθύνη για το δυστύχημα, ο κ. Καποτόρτε απάντησε αρνητικά.

Τι ανέφερε για την πυρκαγιά που ξέσπασε

Ερωτηθείς από τη βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Μ. Αποστολάκη για το αίτιο της πυρκαγιάς που προκλήθηκε κατά τη σύγκρουση των δύο συρμών, είπε ότι απευθύνθηκε σε διεθνούς φήμης εμπειρογνώμονα και ότι επρόκειτο για ανάφλεξη των υγρών ψύξης των μετασχηματιστών που φέρουν οι αμαξοστοιχίες, οι οποίες έτρεχαν η μία με 150 χλμ και η άλλη με 80 χλμ κατά τη στιγμή της επαφής τους. Η κα Αποστολάκη ζήτησε επίσης από τον κ. Καποτόρτε να προσκομίσει τα μητρώα συντήρησης των δύο συρμών.

ethnos.gr