Από «σαράντα κύματα» έχει περάσει τα τελευταία χρόνια το σχέδιο για την έναρξη των πτήσεων με υδροπλάνα στην Ελλάδα, κάτι που αναμένουν και οι Μαγνησιώτες, καθώς σύμφωνα με τον σχεδιασμό προβλέπεται να λειτουργήσουν σε Βόλο, Σκόπελο και Αλόννησο. Με ΦΕΚ που είχε δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, είχε εγκριθεί ήδη από το 2021 η χορήγηση της άδειας για τη δημιουργία υδατοδρομίου στο λιμάνι του Βόλου. Στόχος της εταιρείας Hellenic Seaplanes ήταν η διασύνδεση του υδατοδρομίου με τα υδατοδρόμια και τα υδάτινα πεδία προσθαλάσσωσης και αποθαλάσσωσης υδροπλάνων.
Ωστόσο, σχεδόν δύο χρόνια μετά, υπάρχει ακόμη αναμονή. Μιλώντας στη «Θ» ο διευθύνων σύμβουλος «Hellenic Seaplanes-Υδροπλάνα Ελλάδας ΑΕ» Νικόλας Χαραλάμπους ανέφερε η διαδικασία στο λιμάνι Βόλου έχει παγώσει λόγω του γεγονότος ότι βρίσκεται προς πώληση το 67%.
«Η αδειοδότηση είναι σχετική. Για ένα δίκτυο 150 υδατοδρομίων που έχουμε σχεδιάσει, πρέπει να δοθεί άδεια, να κατασκευαστούν και να παραγγελθούν τα συστήματα ασφαλείας, μηχανήματα x-ray, μαγνητικές πύλες. Στην ουσία είναι σαν τη δημιουργία ενός μίνι αεροδρομίου. Αφού ξεκινήσει η κατασκευή, πρέπει επιτροπή να τα ελέγξει για να δει ότι είναι σύμφωνα με την αδειοδότηση που έχουν λάβει και τότε δίνει άδεια λειτουργίας» δήλωσε.
Σύμφωνα με τον κ. Χαραλάμπους ο σχεδιασμός προέβλεπε να αναλάβει το υδατοδρόμιο στον Βόλο εταιρεία για να το καλύψει με τα συστήματα ασφαλείας, να το επανδρώσει με τα στελέχη που απαιτεί ο νόμος και να το λειτουργήσει.
«Βγαίνουν οι άδειες, αλλά προκύπτουν και άλλα θέματα. Είναι προβλήματα που υπάρχουν στην ελληνική πραγματικότητα» σημείωσε. Πρόσθεσε ότι κάθε υδατοδρόμιο έχει τη δική του ιδιαιτερότητα και πως στον Βόλο πρέπει να βρεθεί μία λύση που θα την αποδεχθεί και το ΤΑΙΠΕΔ.
Για τα υδατοδρόμια Σκοπέλου και Αλοννήσου, ο κ. Χαραλάμπους ανέφερε ότι έχουν λάβει την έγκριση φακέλου και αναμένεται η τελική έγκριση για να ξεκινήσουν οι κατασκευές. «Αναμένεται η άδεια από το υπουργείο Ναυτιλίας για να ξεκινήσουν τα λιμενικά έργα» σημείωσε.
Εντός του 2023, σύμφωνα με τον κ. Χαραλάμπους θα έχουμε υδατοδρόμια σε Σκόπελο Αλόννησο και Σκύρο.
Στον Βόλο έχει «παγώσει» η διαδικασία και η εταιρεία προσανατολίζεται στη λειτουργία του ως υδάτινο πεδίο, ενώ φέρεται να έχει ήδη κατατεθεί σχετική πρόταση. «Αυτό σημαίνει ότι θα λειτουργεί ως χώρος προσέγγισης χωρίς να λειτουργεί το υδατοδρόμιο. Θα είναι ένας χώρος όπου δεν θα μπορούν να γίνονται έλεγχοι αποσκευών και επιβατών, αλλά θα μπορούν να έρθουν υδροπλάνα να αποβιβάσουν και να επιβιβάσουν κόσμο οι οποίοι έχουν ελεγχθεί από άλλο υδατοδρόμιο» εξήγησε.
Έτσι, ένας επιβάτης στο υδατοδρόμιο της Σκοπέλου θα έχει τη δυνατότητα να μεταβεί στα υδατοδρόμια και όλα τα υδάτινα πεδία που θα υπάρξουν, ενώ ο επιβάτης από τον Βόλο θα μπορεί να μεταβεί μόνο σε υδατοδρόμια.
Ο σχεδιασμός περιελάμβανε τον Βόλο ως κεντρικό υδατοδρόμιο και αν δεν βρεθεί λύση, η εταιρεία θα πρέπει να αναζητήσει άλλη εναλλακτική. «Προσπαθούμε να είμαστε αισιόδοξοι» πρόσθεσε ο κ. Χαραλάμπους.
Πάντως θετική εξέλιξη αποτελεί το γεγονός ότι άδεια για να ιδρυθεί υδατοδρόμιο στην περιοχή του Λιμένα Κύμης του Νομού Ευβοίας χορηγήθηκε με Κοινή Υπουργική Απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννη Πλακιωτάκη, του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές, Μιχάλη Παπαδόπουλου και του υφυπουργού Οικονομικών Απόστολου Βεσυρόπουλου.

e-thessalia.gr