Τουλάχιστον τρία περιστατικά σημειώθηκαν πρόσφατα στον Βόλο από απατεώνες, οι οποίοι προσπαθούν να αποσπάσουν χρήματα από ηλικιωμένα άτομα με το πρόσχημα ότι κάποιο παιδί τους είχε ένα πολύ σοβαρό ατύχημα και χρειάζεται επειγόντως χρήματα.
Παράλληλα, δεκάδες Βολιώτες έχουν λάβει τις τελευταίες μέρες στο ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο μήνυμα από το Netflix, που χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, διότι πρόκειται για νέα ηλεκτρονική απάτη.
Συγκεκριμένα το μεσημέρι της Δευτέρας 22/1 περίπου στις 2 χτύπησε το τηλέφωνο σε ηλικιωμένο ζευγάρι που κατοικεί στο κέντρο του Βόλου. Η 80χρονη ηλικιωμένη σήκωσε το τηλέφωνο και από την άλλη γραμμή άκουσε κλάματα και οδυρμούς. Κάποιος μέσα σε λυγμούς έλεγε ότι έγινε ατύχημα και το παιδί της είναι στο νοσοκομείο. Η ηλικιωμένη γυναίκα πανικοβλήθηκε και έκλεισε το τηλέφωνο προσπαθώντας να επικοινωνήσει με την κόρη της να δει αν είναι καλά.
Στάθηκε τυχερή γιατί κατάφερε να μιλήσει μαζί της. Εκείνη την ώρα βρισκόταν στο σπίτι της και ετοίμαζε το μεσημεριανό τραπέζι, καθώς μόλις είχαν επιστρέψει τα παιδιά από το σχολείο… Όμως, η ταραχή της ηλικιωμένης γυναίκας ήταν τόσο μεγάλη, ώστε χρειάστηκε πολύ χρόνο ώστε να ηρεμήσει, ενώ κάθε φορά που χτυπάει το τηλέφωνο φοβάται μήπως είναι πάλι κάποιος που με κλάματα θα της πει πως το παιδί της είναι σε σοβαρή κατάσταση μετά από κάποιο ατύχημα.
Σύμφωνα με πληροφορίες και από παλαιότερα ρεπορτάζ για το ίδιο θέμα, πρόκειται για σπείρα Βουλγάρων, οι οποίοι καλούν σε διάφορα τηλέφωνα τυχαία με αριθμητική σειρά. Επιλέγουν μια πόλη ή μια περιοχή και καλούν. Όταν ο καλούμενος σηκώσει το ακουστικό ακούει ένα συνονθύλευμα φωνών και κλαμάτων. Πρόκειται για ηχογραφημένο μήνυμα με κλάματα και φωνές σαν να πρόκειται για κάποιο σοβαρό ατύχημα.
Στη συνέχεια εφόσον το άτομο δεν κλείσει το τηλέφωνο από τον πανικό τού ζητάνε χρήματα προκειμένου να καλυφθούν κάποια έξοδα που αφορούν σε επείγον χειρουργείο ή στη μεταφορά του ασθενούς στο νοσοκομείο.
Με τον τρόπο αυτό πριν κάποιο διάστημα οι απατεώνες απέσπασαν χρήματα ύψους 7.000€, τα οποία ήταν οι οικονομίες μιας ηλικιωμένης γυναίκας στην περιοχή Ν. Ιωνίας. Της ζήτησαν τα χρήματα σε μια σακούλα και να βγει να την αποθέσει επάνω στον κάδο σκουπιδιών που βρισκόταν έξω από το σπίτι της. Εκείνη όταν το έκανε οι επιτήδειοι που παραμόνευαν άρπαξαν αμέσως τα χρήματα και εξαφανίστηκαν.
Να σημειωθεί εδώ ότι το τηλεφώνημα με το ηχογραφημένο μήνυμα μπλοκάρει το τηλέφωνο του καλούμενου και δεν μπορεί να επικοινωνήσει με το οικείο του πρόσωπο, ώστε να διαπιστώσει αν είναι καλά. Έτσι πρέπει να καλέσει από κάποιο κινητό και αυτό βέβαια είναι δύσκολο για κάποιον ηλικιωμένο, καθώς πολλοί δεν γνωρίζουν τη χρήση κινητών τηλεφώνων ούτε έχουν κάποιο στην κατοχή τους.
Η αγωνία τους είναι ακόμη μεγαλύτερη όταν στην προσπάθειά τους να καλέσουν το παιδί τους που υποτίθεται έχει το ατύχημα, εκείνο για κάποιο λόγο έχει το τηλέφωνό του κλειστό ή η γραμμή του είναι κατειλημμένη ή απλά δεν το σηκώνει. Εκεί «πατάνε» οι απατεώνες ώστε να αποσπάσουν τα χρήματα όσο νωρίτερα γίνεται και να γίνουν πιο πιστευτοί ότι κάτι έχει συμβεί και ο συγγενής δεν σηκώνει το τηλέφωνο.
Σε αυτές τις περιπτώσεις αυτός που δέχεται την τηλεφωνική κλήση πρέπει να παραμείνει ψύχραιμος και να προσποιηθεί ότι συναινεί στην καταβολή χρημάτων. Αν μπορεί να επικοινωνήσει αμέσως με την Αστυνομία, ώστε να συλληφθούν οι δράστες.
Όπως και να ’χει οι νεότεροι πρέπει να ενημερώσουν τους πιο ηλικιωμένους ότι τα τηλεφωνήματα αυτά βρίσκονται σε έξαρση αυτόν τον καιρό στην πόλη μας ώστε όλοι να έχουν τον νου τους. Ακόμα και κάποιο ατύχημα να έχει συμβεί κανένα νοσοκομείο δεν θα ζητήσει χρήματα. Πάντως η ταραχή των ανθρώπων που δέχονται το τηλεφώνημα είναι μεγάλη και οπωσδήποτε πρέπει να βρεθεί τρόπος να συλληφθούν οι απατεώνες.
Απάτη με «πρόσχημα» το Netflix
Δεκάδες Βολιώτες έχουν λάβει τις τελευταίες μέρες στο ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο μήνυμα από το Netflix, που χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή.
Συγκεκριμένα, το Netflix χρησιμοποίησαν ως «πρόσχημα» επιτήδειοι σε νέα ηλεκτρονική απάτη που έγινε γνωστή τις τελευταίες ημέρες.
Ειδικότερα, τα τελευταία 24ωρα πολλοί είναι αυτοί που έχουν δεχθεί e-mails με το λογότυπο και την «υπογραφή» της πλατφόρμας, στην οποία τους ζητείται να ενημερώσουν τα στοιχεία πληρωμής τους.
Παράλληλα, τους ενημερώνουν ότι «ο λογαριασμός θα αποκλειστεί».
Μαριάννα Χαλάτση (e-thessalia.gr)