Κοντά στους 250 ανέρχονται οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί της Μαγνησίας, οι οποίοι θα κληθούν να συμμετάσχουν στην ατομική αξιολόγηση, που χθες εξήγγειλε το υπουργείο Παιδείας.
Η αξιολόγηση αναμένεται να αρχίσει την επόμενη εβδομάδα και εντάσσεται στο πλαίσιο της μονιμοποίησης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.
Πέρυσι και πρόπερσι πραγματοποιήθηκε στα σχολεία η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, όπου συμμετείχε το 99% και πλέον έρχεται η ώρα της ατομικής αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς.
Η αξιολόγηση εστιάζει σε δύο πεδία: α) το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, που εξειδικεύεται σε α1) γενική και ειδική διδακτική, α2) παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης και β) την υπηρεσιακή του συνέπεια και επάρκεια. Η αξιολόγηση διενεργείται βάσει τετράβαθμης περιγραφικής κλίμακας («εξαιρετικό», «πολύ καλό», «ικανοποιητικό», «μη ικανοποιητικό» έργο).Το έργο των εκπαιδευτικών αξιολογείται από 3 στελέχη εκπαίδευσης, τον σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (π.χ. σύμβουλος Φυσικής αξιολογεί τους Φυσικούς), τον σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης του Σχολείου και τον διευθυντή του σχολείου.
Η αξιολόγηση εκκινεί με μια πρώτη συνάντηση μεταξύ αξιολογητή και αξιολογούμενου προκειμένου να αναλυθεί η διαδικασία και οι παράμετροι της αξιολόγησης. Στη συνέχεια, σε συμφωνημένη ώρα/ημέρα, ο αξιολογητής παρακολουθεί τον αξιολογούμενο σε δύο διδασκαλίες. Η παρατήρηση των διδασκαλιών, σε συνδυασμό με την έκθεση αυτοαξιολόγησης του αξιολογούμενου, τα σχετικά τεκμήρια που προσκομίζει, καθώς και τη διαδικασία αναστοχασμού που ακολουθεί μετά από κάθε διδασκαλία, συνιστούν τη βάση για την αξιολογική κρίση του αξιολογητή.
Για τους σκοπούς της αξιολόγησης, έχει δημιουργηθεί ειδική ψηφιακή εφαρμογή, προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr).
Σε περίπτωση μη ικανοποιητικής αξιολόγησης, δεδομένου ότι ο στόχος της αξιολόγησης είναι κυρίως διαμορφωτικός και όχι τιμωρητικός, ο αξιολογηθείς υποψήφιος θα πρέπει να παρακολουθήσει υποχρεωτική επιμόρφωση, βάσει υλικού που εκπονεί το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Οι εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν ως μόνιμοι τα τελευταία δύο χρονιά στη Μαγνησία, αγγίζουν τους 250. Ο πρόεδρος του συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Απόστολος Μούσιος ανέφερε πως στον νομό υπάρχουν 110 νεοδιόριστοι δάσκαλοι, νηπιαγωγοί και εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων οι οποίοι θα κληθούν να συμμετέχουν στην ατομική αξιολόγηση.
e-thessalia.gr