Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 75 ετών ο πολιτικός μηχανικός, επιχειρηματίας, οδηγός αγώνων και ιδρυτής του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου, Θεόδωρος Χαραγκιώνης.
O σπουδαίος αυτός επιχειρηματίας, στο χώρο των ακινήτων αλλά και του αυτοκινήτου, ταλαιπωρήθηκε από καρκίνο, αλλά μέχρι την τελευταία στιγμή ήταν όρθιος κι έδινε μάχη χωρίς να σταματήσει να εργάζεται.
Γεννημένος στην Καστέλα του Πειραιά το 1948, ο Θεόδωρος Χαραγκιώνης φοίτησε στη Ράλλειο και κατόπιν στην πρότυπο Ιωνίδειο Σχολή. Σπούδασε πολιτικός μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και μετεκπαιδεύτηκε στο Harvard (πολεοδομία) και στο Stanford (διοίκηση επιχειρήσεων). Ήταν ο δημιουργός των πρώτων εμπορικών κέντρων στην Ελλάδα.
Ο Όμιλος Χαραγκιώνη που ίδρυσε ειδικευόταν στην ανάπτυξη και στην μακροχρόνια εκμετάλλευση ακινήτων επαγγελματικής φύσης στο κέντρο των μεγάλων ελληνικών πόλεων, στο λιανικό εμπόριο ειδών πολυτελείας και στην εγκαθίδρυση και διαχείριση σταθμών αυτοκινήτων.
Ο Όμιλος Χαραγκιώνη, είναι ομάδα οικογενειακών επιχειρήσεων που ειδικεύεται στην επένδυση – ανάπτυξη και μακροχρόνια εκμετάλλευση επαγγελματικών ακινήτων στα κέντρα των σημαντικότερων ελληνικών πόλεων, με επίκεντρο την Αθήνα, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, στην ανάπτυξη και διαχείριση σταθμών αυτοκινήτων και στο λιανικό εμπόριο ειδών πολυτελείας.
Ο όμιλος Χαραγκιώνη ήταν από το 1985 μέχρι το 2014, ο master franchise του ιταλικού οίκου πολυτελών ειδών Gucci. Το πρώτο κατάστημά του άνοιξε στο Κολωνάκι στο εμπορικό κέντρο «Μέλαθρον» (Τσακάλωφ 5).
Υπήρξε ο δημιουργός των πρώτων εμπορικών κέντρων της χώρας και ήταν αυτός ο οποίος έφερε τον οίκο μόδας Gucci. Υπήρξε πρόεδρος του Συνδέσμου Επένδυσης και Ανάπτυξης Ακινήτων (ΣΕΑΑΚ) καθώς και πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του I.C.S.C (International Council of Shopping Centers).
Συμμετείχε αρκετές φορές ως οδηγός σε ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου όπως το ιστορικό ράλι Ακρόπολις με αγωνιστικά Abarth, Alfa Romeo, Volvo και Porsche.
Τον Μάρτιο του 2011 ίδρυσε το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου που στεγάζεται στο συγκρότημα του Athenian Capitol, στη συμβολή των οδών 3ης Σεπτεμβρίου και Ιουλιανού.
Σε πρώτη φάση εκτέθηκαν σε αυτό 110 αυτοκίνητα. Το αρχαιότερο έκθεμα είναι μια πυροσβεστική αντλία του 1895 ουγγρικής προέλευσης και το νεώτερο είναι μια Ferrari 308 GTS του 1980.
Το 2011 έχασε την αγαπημένη του σύζυγο, Γιάννα. Τότε, ο Ιδρυτής του Ομίλου ανακοίνωσε πως το «Ίδρυμα Θ. Χαραγκιώνη» μετανομάζεται σε «Ίδρυμα Θεόδωρου και Γιάννας Χαραγκιώνη». Και αποφάσισε κάτι τέτοιο ώς ύστατο φόρο τιμής στη γυναίκα του. Μια γυναίκα που στήριξε την προσπάθεια του Ιδρυτού από το 1977, που άρχισε η συλλογή και μέχρι τις 30 Μαϊου που έφυγε από τη ζωή.
Χαρακτηριστικά ο Θόδωρος Χαραγκιώνης είχε πει:«Οφείλω να ομολογήσω στο σημείο ότι εκτιμώ πραγματικά κυρίως την γυναίκα μου, Γιάννα, αλλά και τα παιδιά μου για την ανοχή που έδειξαν στο λιγοστό χρόνο που τους αφιέρωνα όλα αυτά τα χρόνια. Χωρίς την υποστήριξη της Γιάννας που έφυγε πρόωρα από τη ζωή μόλις τρεις μήνες μετά το άνοιγμα του Μουσείου και δεν διεκδίκησε ούτε στο ελάχιστο κάτι από το χρόνο, τους χώρους και τις επενδύσεις για τη συλλογή, το όραμα δεν θα μπορούσε να γίνει ποτέ πραγματικότητα«. Να υπογραμμίσουμε εδώ ότι στο «Ίδρυμα Θεόδωρου και Ιωάννας Χαραγκιώνη» ανήκει η δημιουργία του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου που λειτουργεί στο εμπορικό κέντρο που έκτισε ο Όμιλος στη συμβολή των οδών 3ης Σεπτεμβρίου και Ιουλιανού στο κέντρο της Αθήνας.
Ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Σπορ Αυτοκινήτων (Σ.Ι.Σ.Α.) σε ανάρτησή του στο facebook αναφέρει:
Πληροφορηθήκαμε με λύπη ότι ο πρόεδρος του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου, Θεόδωρος Χαραγκιωνης δεν είναι πια κοντά μας. Ο κ. Χαραγκιωνης ήταν φίλος του Συλλόγου μας και νικητής του 1ου Ραλλυ 24 Ώρες Ελλάδα το 1998. Καλό ταξίδι πρόεδρε.
Η Χριστίνα Σταθάκη επίσης σε ανάρτησή της τονίζει: «Ο Θεόδωρος Χαραγκιωνης, επιχειρηματίας, ιδρυτης του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου και πολύ καλός οικογενειακός φίλος, έφυγε από κοντά μας. Θερμά συλλυπητήρια στην Ειρήνη και στον Νικηφόρο».