Μετά από … δύο ή τρία χρόνια θα γίνει η σιδηροδρομική επανασύνδεση του Βόλου, μετά τις καταστροφές που προκάλεσαν οι πλημμύρες τον Σεπτέμβριο του 2023, όπως εκτιμούν συνδικαλιστές του σιδηροδρόμου. Σήμερα το σιδηροδρομικό δρομολόγιο Βόλου – Λάρισας γίνεται με λεωφορεία.
Για το θέμα μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, ο Γιώργος Μανώλης, αντιπρόεδρος του Σωματείου των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, ο οποίος είπε ότι «δεν θέλουμε να καταστροφολογούμε, ούτε να είμαστε απαισιόδοξοι, από την άλλη έχουμε το ένα κομμάτι, τι λένε οι επίσημες εξαγγελίες και το άλλο κομμάτι , τι ακούμε καθημερινά οι εργαζόμενοι που βρισκόμαστε στον Ελληνικό σιδηρόδρομο».
Κανείς δεν επιβεβαιώνει ότι τα χρονοδιαγράμματα των εξαγγελιών μπορούν να τηρηθούν και βλέπουμε μόνοι μας, ότι τα χρονοδιαγράμματα αυτά, κάθε έξι μήνες πηγαίνουν πιο πίσω, επισήμανε ο συνδικαλιστής.
Δουλεύει μόνο… ο Μουτζούρης!
Σύμφωνα με τον κ. Μανώλη, στη Θεσσαλία αυτή τη στιγμή έχουμε μια κατάσταση που το μόνο που δουλεύει πέρα από τον κεντρικό άξονα Λάρισα – Θεσσαλονίκη, είναι το Τρενάκι του Πηλίου, το οποίο τουλάχιστον μπήκε σε λειτουργία και από κει και πέρα τίποτα άλλο. Η δυτική και ανατολική Θεσσαλία δεν έχουν τρένο και πολύ φοβόμαστε ότι θα περάσουν όχι απλά ένας, αλλά δύο και τρία χρόνια…
Ο αντιπρόεδρος του Σωματείου των μηχανοδηγών ανέφερε ότι ο σιδηρόδρομος, ούτως ή άλλως δεν είναι προτεραιότητα στη χώρα μας, πολύ δε περισσότερο τα τελευταία χρόνια, όπως έχει φανεί από τα γεγονότα.
«Από κει και πέρα, προφανώς μπορεί να υπάρχει έλλειψη κονδυλίων, προέκυψαν τεράστιες ανάγκες ταυτόχρονα, υπάρχει μεγάλη ζημιά στον κεντρικό άξονα, που προφανώς εκεί δίνεται προτεραιότητα, ώστε το κομμάτι Αθήνα – Θεσσαλονίκη να λειτουργήσει όσο το δυνατόν πιο σύντομα, με φυσιολογικά πλαίσια, χωρίς μονοδρομήσεις, με φυσιολογικές ταχύτητες», τόνισε.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι στο χειρότερο σημείο του
Ο κ. Μανώλης είπε ότι από την άλλη είναι η διαχρονική έλλειψη πρόθεσης και βούλησης και καλό είναι τα ερωτήματα αυτά να τα απευθύνουμε στην πολιτική ηγεσία και στις Διοικήσεις των Οργανισμών που έχουν αναλάβει ΕΡΓΟΣΕ, ΟΣΕ, υπουργείο Μεταφορών-Υποδομών κλπ.
«Εμείς βλέπουμε ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι στο χειρότερο σημείο του εδώ και πάρα πολλά χρόνια, υπό την έννοια ότι τα σιδηροδρομικά χιλιόμετρα στη χώρα έχουν μειωθεί δραματικά, το τρένο δεν δουλεύει όχι μόνο στην ανατολική και δυτικά Θεσσαλία, αλλά δεν υπάρχει τρένο στη Βόρεια Ελλάδα (Αλεξανδρούπολη, Δράμα, Φλώρινα) για λόγους υποδομής και γενικότερα δεν υπάρχει σύνδεση με καμία πόλη της ελληνικής επαρχίας», ανέφερε ο αντιπρόεδρος των μηχανοδηγών. Επίσης είπε ότι στην Πελοπόννησο το δίκτυο έκλεισε προσωρινά λόγω στρεβλώσεων, κάτι που είναι αποτέλεσμα της κάκιστης συντήρησης του δικτύου…
Ανταγωνιστικό, οικονομικό και οικολογικό το τρένο
Ο κ. Μανώλης τόνισε ότι εάν είχε ολοκληρωθεί το δίκτυο της ηλεκτροκίνησης στον Βόλο όσο και στην Καλαμπάκα, το τρένο είναι το πιο οικονομικό μέσο από όλα τα ανταγωνιστικά μέσα μεταφοράς και θα μπορούσε κάποιος να φτάσει από την Καλαμπάκα στην Αθήνα σε 3 ώρες (!) και ο ανταγωνισμός θα έπληττε όλα τα άλλα μέσα, όπως γινόταν και στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όσο πρόλαβε να λειτουργήσει σε συνθήκες με κανονικές ταχύτητες, όπου κάποιος έφτανε σε 3 ώρες και 55 λεπτά.
Ο ίδιος είπε ότι η Ευρώπη έχει δώσει βάση στο τρένο γιατί είναι πιο οικονομικό, πιο οικολογικό και πιο φιλικό για τον επιβάτη, ενώ στην Ελλάδα κάθε χρόνο αυξάνουμε τα οδικά χιλιόμετρα που κατασκευάζουμε, χωρίς να προσθέτουμε τίποτα στον σιδηρόδρομο.
Ο συνδικαλιστής εκτίμησε ότι πρέπει να γίνει μια προσέγγιση του σιδηροδρόμου, ώστε η κοινωνία να καταλάβει τα οφέλη που προσφέρει και να αναδειχτούν τα θετικά στοιχεία που θα μπορούσαμε να έχουμε από έναν κανονικό ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο.
magnesianews.gr