
Μέχρι το τέλος του µήνα όλοι οι ιδιοκτήτες κτιρίων µε ανελκυστήρα (ή οι διαχειριστές, στην περίπτωση πολλών ιδιοκτησιών) θα πρέπει να καταχωρίσουν στην τεχνική υπηρεσία του δήµου τα στοιχεία του ανελκυστήρα.
∆εν είναι απλή υπόθεση: ανάµεσα στα έγγραφα που πρέπει να υποβάλουν είναι και η πιστοποίηση του ασανσέρ όχι από τον συντηρητή, αλλά από έναν από τους 17 αδειοδοτηµένους για πιστοποίηση φορείς σε όλη τη χώρα.
Μόνο που για να δοθεί αυτή η πιστοποίηση, ειδικά αν ο ανελκυστήρας είναι παλαιότερος των 10-15 ετών, είναι πολύ πιθανό να πρέπει πρώτα να αναβαθµιστεί –µε ένα κόστος που ξεκινάει από τις 4.000-5.000 ευρώ– ή ακόµη και να αντικατασταθεί µε διπλάσιο ή τριπλάσιο κόστος. Πρόκειται για µια υπόθεση που «σέρνεται» εδώ και αρκετές δεκαετίες, καθώς εκτιµάται ότι λιγότεροι από τους µισούς ανελκυστήρες έχουν πιστοποιηθεί πως είναι ασφαλείς να λειτουργούν.
Την υπόθεση έφερε στο φως η Ελληνική Eνωση ∆ιαπιστευµένων Φορέων Επιθεώρησης και Πιστοποίησης (Hellascert), που έχει ως µέλη της τις 14 από τις 17 εταιρείες του χώρου των πιστοποιήσεων. Οπως λοιπόν υπενθύµισε η Hellascert, στις 30 Ιουνίου λήγει η νέα προθεσµία που είχε δοθεί τον περασµένο ∆εκέµβριο (ΦΕΚ Β 7046/24) για την καταχώριση των εγκατεστηµένων ανελκυστήρων τόσο των δηµοσίων όσο και των ιδιωτικών κτιρίων.
Ανάλογες διορίες είχαν δοθεί το 2023, δύο φορές το 2022, το 2019 κ.ο.κ. Οπως εκτιµά η Hellascert, ο αριθµός των ανελκυστήρων για τους οποίους έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος πιστοποίησης και καταχώρισης είναι περίπου 250.000, σε σύνολο 500.000-700.000 ανελκυστήρων σε όλη τη χώρα.
kosmoslarissa.gr (από το ρεπορτάζ του Γιώργου Λιάλιου, Καθημερινή)