
Για τον κίνδυνο ατυχημάτων όπως και για τη μη ασφαλή και εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου είχε ενημερωθεί με δύο διαφορετικά έγγραφα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών μέσα σε μόλις ένδεκα μέρες, τον Σεπτέμβριο του 2021, όπως προκύπτει από τη δικογραφία που διαβίβασε στη Βουλή για την τραγωδία των Τεμπών ο εφέτης ειδικός ανακριτής Σωτήρης Μπακαίμης, ανοίγοντας τον δρόμο για τη διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθυνών του τότε υπουργού Κώστα Αχ. Καραμανλή και του προκατόχου του Χρήστου Σπίρτζη.
Όπως γράφουν τα ΝΕΑ (Μίνα Μουστάκα), τα δύο αυτά κρίσιμα έγγραφα τα οποία προσκομίστηκαν από τους τελευταίους κατηγορουμένους μη πολιτικά πρόσωπα, στελέχη του υπουργείου Μεταφορών, που πέρασαν την πόρτα του ανακριτικού γραφείου στη Λάρισα λίγο πριν από το Πάσχα, πέραν του ότι αποτυπώνουν τις παθογένειες, τα κενά και τις ελλείψεις στη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου στη χώρα μας, θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και ως… προφητικά καθώς σε ανύποπτο χρόνο είχαν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου στους καθ’ ύλην αρμοδίους, διατυπώνοντας χωρίς αστερίσκους ανησυχία για το μέλλον του σιδηροδρόμου με αδιαπραγμάτευτο όριο την ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
Τα δύο συγκεκριμένα έγγραφα που, κατά πληροφορίες, φαίνεται να σηματοδότησαν τις τελευταίες εξελίξεις περιλαμβάνονται στο ψηφιακό αρχείο με το σύνολο της δικογραφίας για την υπόθεση των Τεμπών που αριθμεί χιλιάδες σελίδες. Ο ανακριτής δεν προβαίνει σε καμία αξιολογική κρίση, ωστόσο – σύμφωνα με πηγές – «φωτογραφίζει» το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών, αδίκημα που έχει ήδη απαγγελθεί στα μη πολιτικά πρόσωπα. Από εδώ και πέρα η Βουλή, ως μόνη αρμόδια για τη διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθυνών πολιτικών προσώπων, έχει την αρμοδιότητα μέσα από τις προβλεπόμενες διαδικασίες να τυποποιήσει τα αδικήματα για τους δύο πρώην υπουργούς, αλλά και να αξιολογήσει εάν και πόσα αυτά παραμένουν ακόμα «ζωντανά» ή έχουν πλέον καλυφθεί με το «πέπλο» της παραγραφής.
Λ.Ε. kosmoslarissa.gr