Πρόστιμα από 1.000 έως 50.000 ευρώ προβλέπει η τροπολογία που κατέθεσε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τις αλυσίδες που συμμετέχουν στο «καλάθι του νοικοκυριού» και οι οποίες αφενός δεν έχουν ευκρινή σήμανση στα προϊόντα και αφετέρου δεν διασφαλίζουν την επάρκεια αυτών. Με αυτόν τον τρόπο το υπουργείο θα επιχειρήσει να επιλύσει δυσλειτουργίες που καταγράφηκαν τις πρώτες ημέρες εφαρμογής του μέτρου. Την ίδια ώρα, πάντως, πολύ πιο δύσκολη άσκηση αποδεικνύεται η αύξηση της συμμετοχής επώνυμων προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού», με τη χθεσινή συνάντηση ανάμεσα στον κ. Αδωνι Γεωργιάδη και το διοικητικό συμβούλιο του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) να μην καταλήγει σε κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Σύμφωνα, λοιπόν, με την τροπολογία του υπουργείου, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που συμμετέχουν στη δράση «καλάθι του νοικοκυριού» πρέπει να τοποθετούν ευκρινές ειδικό σήμα στον χώρο πώλησης (ράφι) των προϊόντων που συμμετέχουν στο «καλάθι του νοικοκυριού», καθώς και ευκρινή κατάλογο των προϊόντων που συνθέτουν το «καλάθι του νοικοκυριού» σε εμφανές σημείο στην είσοδο του καταστήματος, που συμπεριλαμβάνει τις τιμές στις οποίες προσφέρονται τα προϊόντα. Οι λεπτομέρειες για το μέγεθος που θα έχει το σήμα αναμένεται να περιληφθούν σε σχετική υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί μέσα στις επόμενες ημέρες. Σύμφωνα με πληροφορίες θα προβλέπεται το ταμπελάκι με το ειδικό σήμα να έχει διαστάσεις τουλάχιστον 10×10 cm. Η ίδια τροπολογία προβλέπει επίσης ότι τα προϊόντα που συμμετέχουν στο «καλάθι του νοικοκυριού» θα πρέπει να βρίσκονται στα καταστήματα των αλυσίδων σε επάρκεια και να διατίθενται απρόσκοπτα στο καταναλωτικό κοινό.
Χθες, εξάλλου, ο υπουργός Ανάπτυξης συναντήθηκε με το διοικητικό συμβούλιο του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) προκειμένου να ζητήσει μεγαλύτερη συμμετοχή των επιχειρήσεων του κλάδου. Σε δήλωσή του ο ΣΕΒΤ αναφέρει τα εξής: «Η Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων και Ποτών προσφέρει σταθερά στους καταναλωτές προϊόντα επώνυμα, ασφαλή, υψηλής ποιότητας, με διαρκείς προωθητικές ενέργειες, διασφαλίζοντας παράλληλα την επάρκεια σε προϊόντα διατροφής. Πιο συγκεκριμένα, από τις αρχές του τρέχοντος έτους το ποσοστό της προωθητικής έντασης για τα επώνυμα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα στην κατηγορία Τρόφιμα και Ποτά ανήλθε στο 42,3%, με σταθερά ανοδική τάση (πηγή: NielsenIQ). Συμμεριζόμενη την κρισιμότητα της κατάστασης, η Βιομηχανία Τροφίμων και Ποτών θα συνεχίσει να στηρίζει τον Ελληνα καταναλωτή».
Δήμητρα Μανιφάβα (Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)