Αυτό που όλοι οι οδηγοί τρένων φοβούνται εδώ και χρόνια και για το οποίο έχουν σταλεί δεκάδες επιστολές διαμαρτυρίας στη διοίκηση του ΟΣΕ συνέβη τελικά νωρίς το απόγευμα της Παρασκευής λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη.

Μηχανοδηγός της Hellenic Train τραυματίστηκε (ευτυχώς ελαφρά) όταν η αμαξοστοιχία 1634 (Θεσσαλονίκη – Δράμα) που οδηγούσε και στην οποία επέβαιναν 51 επιβάτες, προσέκρουσε σε δέντρο επί της γραμμής στο ύψος των Λαχανόκηπων.

Αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν το παρμπρίζ του συρμού να σπάσει και ο ένας εκ των δύο μηχανοδηγών να τραυματιστεί και να οδηγηθεί στο νοσοκομείο.

Σύμφωνα με την ενημέρωση της εταιρίας, η αμαξοστοιχία επέστρεψε στη Θεσσαλονίκη, ενώ αναμένεται σημαντική καθυστέρηση. Τελικώς το τρένο αναχώρησε με 120’ λεπτά καθυστέρηση λόγω αναμονής αποκατάστασης της κυκλοφορίας από τον ΟΣΕ, ενώ εξαιτίας της μεγάλης καθυστέρησης τα δρομολόγια 1534 & 1635 θα πραγματοποιηθούν με λεωφορεία στο τμήμα Ροδόπολη - Σέρρες.

Οπως επισημαίνει στο «Εθνος» ο δεύτερος μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας και γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ), Αλέξανδρος Ιορδανίδης, επρόκειτο για ένα δέντρο, το οποίο είχε γείρει επικίνδυνα εξαιτίας των σφοδρών ανέμων που έπνεαν στην περιοχή. «Βρισκόταν εντός του περιτυπώματος της γραμμής και λόγω της ταχύτητας που είχε αναπτύξει το τρένο στο συγκεκριμένο σημείο, ήταν αδύνατο να σταθμεύσει προ του εμποδίου».

Τα πεσμένα δέντρα και κλαδιά στις γραμμές και το ακαθάριστο δίκτυο είναι ένα από τα βασικά ζητήματα που θέτουν εδώ και χρόνια οι μηχανοδηγοί τόσο στη διοίκηση του ΟΣΕ, ο οποίος είναι αρμόδιος για την υποδομή, όσο και στην ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, χωρίς ωστόσο το πρόβλημα να έχει λυθεί. «Είχαμε τη δέσμευση από το καλοκαίρι ότι θα ξεκινούσαν άμεσα κάποιες απαραίτητες εργολαβίες για εκχόρτωση και αποψίλωση στις γραμμές, αρχικά στα πιο επικίνδυνα σημεία και από το φθινόπωρο στο σύνολο του δικτύου. Ορισμένες εργολαβίες ξεκίνησαν, ωστόσο όπως γίνεται αντιληπτό και από το σημερινό συμβάν, το πρόβλημα είναι πολύ εκτεταμένο», λέει ο κ. Ιορδανίδης.

Ο ίδιος σημειώνει ότι τόσο μεγάλα εμπόδια στη γραμμή μπορούν να προκαλέσουν έως και εκτροχιασμό μιας αμαξοστοιχίας, υπενθυμίζοντας ότι κάτι τέτοιο είχε συμβεί πριν από περίπου δύο χρόνια χωρίς τότε να υπάρξει τραυματισμός προσωπικού ή επιβατών.

Μάστιγα τα δέντρα στις γραμμές

Αυτή δεν ήταν σίγουρα η πρώτη φορά που κορμός ή κλαδιά δέντρων πέφτουν στις γραμμές του τρένου και τα χειρότερα αποφεύγονται συνήθως λόγω των αντανακλαστικών των μηχανοδηγών. Μόλις πριν λίγες ημέρες και παρά το γεγονός ότι τα δρομολόγια που εκτελούνται είναι ακόμα λιγοστά, η χώρα κόπηκε στα δύο καθώς κορμός δέντρου έπεσε πάνω στα καλώδια ηλεκτροκίνησης κοντά στον σταθμό της Δεκέλειας πάνω και από τις δύο γραμμές, ανόδου και καθόδου.

Πλησίον του σημείου βρισκόταν αμαξοστοιχία ETR, η οποία αναγκαστικά ακινητοποιήθηκε χωρίς ευτυχώς να προκληθεί τραυματισμός επιβατών ή προσωπικού. Το σημείο έμεινε αποκλεισμένο για ώρες, ενώ η κυκλοφορία εκτελούνταν με λεωφορεία μέχρι που δόθηκε ελεύθερο μόνο το ένα τμήμα της γραμμής.

Οι μηχανοδηγοί έχουν προειδοποιήσει πολλές φορές για το πρόβλημα, έχοντας μάλιστα στειλει το τελευταίο σχετικό εξώδικο τον περασμένο Μάιο, ελάχιστους μήνες μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών. Σε αυτό ανέφεραν ότι καθημερινά έρχονται αντιμέτωποι με κλαδιά και κορμούς δέντρων που εμποδίζουν την ασφαλή μηχανόδηγηση και ανά πάσα στιγμή μπορούν να προκαλέσουν θανατηφόρο δυστύχημα εκ νέου.

Ενδεικτικό του μεγέθους του προβλήματος είναι περιστατικό το οποίο είχε αποκαλύψει το «Εθνος» και συνέβη στις 05.02.2023, λίγες εβδομάδες πριν το δυστύχημα στα Τέμπη, στην αμαξοστοιχία 51 μεταξύ Αγίου Στεφάνου και της Δεκελείας, όταν καμμένος κορμός μπήκε σε εν κινήσει Λευκό Βέλος και ο μηχανοδηγός γλύτωσε από θαύμα.

Επρόκειτο για δέντρα που είχαν καεί στη μεγάλη φωτιά της Αττικής το 2021 και έως τότε δεν είχαν απομακρυνθεί παρά τις συνεχείς διαμαρτυρίες των σιδηροδρομικών. Το τρένο είχε σταματήσει με ακαριαία πέδη και ο μηχανοδηγός πρόλαβε την τελευταία στιγμή να πηδήξει εκτός της αμαξοστοιχίας.

ethnos.gr