Αυξημένο τζίρο, αλλά μετριασμένη κατανάλωση σε ποσότητες προσέφερε στις ελληνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ η περίοδος της επιστροφής στο σχολείο (back to school). Αυτό που προκύπτει πάντως ότι σε συγκεκριμένους περιόδους ζήτησης, υφίστανται ακόμα εντονότερες ανατιμήσεις προϊόντων, όπως φαίνεται να συμβαίνει και στην προκειμένη περίπτωση, αποτελώντας κατά μία έννοια ευκαιρία για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον τομέα να γεμίσουν τα ταμεία τους.

Κατά τις εβδομάδες πριν και μετά το άνοιγμα των σχολείων, δηλαδή την 36η και την 37η εβδομάδα του έτους ο συνολικός τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο ήταν αυξημένος κατά ποσοστό 11,1%, γεγονός που δείχνει την πληθωριστική επίδραση στο τζίρο, εν αντιθέσει με την πραγματική κατανάλωση σε ποσότητες (όγκο). Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από την εταιρεία μετρήσεων αγοράς NielsenΙQ και αφορούν αφορούν τόσο το σύνολο των ελληνικών σούπερ μάρκετ σε ηπειρωτική Ελλάδα, Κρήτη και νησιά όσο και τη Lidl.

Ειδικότερα όμως σε ό,τι αφορά τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά παρά την ανάπτυξη του τζίρου κατά 11,8% στο σύνολο της αγοράς, οι όγκοι πωλήσεων παρουσίασαν σημαντικά μικρότερο ποσοστό ανάπτυξης, στο +0,7%, υποδηλώνοντας ότι ο αυξημένος τζίρος προέρχεται από πληθωριστικές αναπροσαρμογές των τιμών, για το σύνολο των ταχυκίνητων κατηγοριών. Ειδικότερα, κατηγορίες που συνδέονται με το άνοιγμα των σχολείων (Γάλα, Μπισκότα, Χυμοί, Γραφική Ύλη κ.α.) παρουσίασαν σημαντική ανάπτυξη, με τις περισσότερες να αναπτύσσονται με διψήφιο ρυθμό. Ενδεικτικά αναφέρονται το συσκευασμένο ψωμί στο +29,2%, η γραφική ύλη στο +14,7%, τα δημητριακά στο +11,6% και οι συσκευασμένοι χυμοί στο +8,2%.

Ωστόσο εάν λάβει κανείς υπόψη του τα ανοίγματα νέων καταστημάτων, η ανάπτυξη στο συνολικό καλάθι ήταν ελαφρώς πιο μετριοπαθής, στο 9,7%. Τη μεγαλύτερη συμμετοχή σε αυτή τη θετική τάση είχαν οι ταχυκίνητες κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών (FMCG), οι οποίες παρουσίασαν βελτιωμένο τζίρο κατά 11,8%, ενώ θετικά επίσης κινήθηκαν τόσο οι κατηγορίες των φρέσκων προϊόντων επί ζυγίω (+10,8%) καθώς και του Bazaar (+3,8%).

Γιώργος Λαμπίρης capital.gr