Ξεκινούν τα έργα αναβάθμισης του μηχανοστασίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη. Η σχετική σύμβαση ύψους 18 εκατ. ευρώ ανατέθηκε πριν από λίγες ημέρες στη γαλλική εταιρεία Alstom και, σύμφωνα με πληροφορίες, περιλαμβάνει τόσο έργα αναβάθμισης του μηχανολογικού εξοπλισμού του μηχανοστασίου, όσο και έργα πολιτικού μηχανικού.
Αξιόπιστες πληροφορίες αναφέρουν ότι η αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού θα κοστίσει περί τα 12 εκατ. ευρώ, ενώ για τα έργα πολιτικού μηχανικού θα δαπανηθούν περίπου 6 εκατ. ευρώ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέλει το ανακαινισμένο μηχανοστάσιο της Θεσσαλονίκης να μπορεί να στεγάσει και να υποστηρίξει τη συντήρηση των νέων αμαξοστοιχιών ETR 470 που πρόκειται να παραλάβει μέσα στους επόμενους μήνες.
H παραγγελία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφορά πέντε πλήρως ανακατασκευασμένους συρμούς ETR 470 της ιταλικής εταιρείας Trenitalia και αναμένεται να αρχίσουν να φτάνουν στη χώρα μας μετά το τέλος του ερχόμενου καλοκαιριού και μέχρι το τέλος του 2020 ή στις αρχές του 2021.
Η πλήρης ανακαίνιση του μηχανοστασίου στη Θεσσαλονίκη είναι το πρώτο έργο που υλοποιείται στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού υποδομών της πρώην Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), την οποία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απορρόφησε στο τέλος του 2019.
Αναμένεται να ακολουθήσει η ανακαίνιση όλων των μηχανοστασίων της πρώην κρατικής εταιρείας, με έμφαση σε εκείνο που βρίσκεται στον Αγ. Ιωάννη Ρέντη στην Αττική. Το σύνολο των επενδύσεων εκσυγχρονισμού στα μηχανοστάσια της πρώην ΕΕΣΣΤΥ αναμένεται να ξεπεράσει τα 30 εκατ. ευρώ. Το σύνολο δε των έργων αναμένεται να αναλάβει η γαλλική Alstom.
Τα παραπάνω έργα αναμένεται να χρηματοδοτηθούν από τις ταμειακές ροές της ελληνικής εταιρείας, χωρίς την οικονομική συμβολή της μητρικής Ferrovie dello Stato Italiane (FSI).
Πάντως φαίνεται ότι η είσοδος νέων συρμών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας ολισθαίνει διαρκώς προς τα πίσω, καθώς βασικά έργα υποδομών δεν ολοκληρώνονται. Πρόκειται για τα έργα σηματοδότησης και ρύθμισης της κυκλοφορίας στις ράγες του ΟΣΕ, τα οποία διευκολύνουν την κίνηση και διευρύνουν τη χωρητικότητα στο δίκτυό του.
Και σαν να μην έφτανε αυτό, τώρα η χωρητικότητα του δικτύου επιβαρύνεται και από τα έργα υπογειοποίησης της γραμμής στα Σεπόλια Αττικής.
Τα έργα αυτά περιορίζουν περαιτέρω τη χωρητικότητα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, καθώς επιτρέπουν την περιορισμένη είσοδο και έξοδο συρμών τρένων από τον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό σταθμό της χώρας, της Αθήνας.

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ