.jpg?v=638840524270000000)
Νέο κεφάλαιο στην έρευνα για την περιβόητη σύμβαση 717, που αφορά την αναβάθμιση των συστημάτων τηλεχειρισμού και σηματοδότησης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, άνοιξε σήμερα η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία (EPPO).
Η EPPO προχώρησε στην απαγγελία συμπληρωματικών κατηγοριών κατά δεκαέξι ατόμων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται δεκατρείς δημόσιοι λειτουργοί. Η εξέλιξη αυτή έρχεται στη σκιά της εθνικής τραγωδίας των Τεμπών, όπου τουλάχιστον 57 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, και συνδέεται άμεσα με τις δυσλειτουργίες του σιδηροδρομικού συστήματος.
Από τους δεκαέξι υπόπτους, εννέα είχαν ήδη βρεθεί αντιμέτωποι με κατηγορίες στο πλαίσιο της ίδιας υπόθεσης, ενώ τώρα η έρευνα επεκτείνεται σε επτά επιπλέον πρόσωπα.
Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας εστιάζει στις συμβάσεις που υπογράφηκαν για την αποκατάσταση των κρίσιμων αυτών συστημάτων ασφαλείας, τα οποία συγχρηματοδοτήθηκαν από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αντισυμβαλλόμενα μέρη ήταν η ΕΡΓΟΣΕ, θυγατρική του ΟΣΕ και υπεύθυνη για τη διαχείριση των σχετικών συμβάσεων, και η ανάδοχος κοινοπραξία των εταιρειών ΤΟΜΗ και ALSTOM, η οποία είχε αναλάβει την εκτέλεση του έργου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η μία εκ των εταιρειών είχε την ευθύνη για το βόρειο τμήμα του δικτύου, ενώ η δεύτερη για το μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη έως το Πλατύ. Το τμήμα αυτό περιελάμβανε και την περιοχή πλησίον των Τεμπών, όπου συνέβη το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στις 28 Φεβρουαρίου 2023.
Οι πρόσφατες κατηγορίες είναι αποτέλεσμα μιας εκτεταμένης έρευνας που αποσκοπεί στην απόδοση πιθανών ποινικών ευθυνών σε μη πολιτικά πρόσωπα. Συγκεκριμένα, ερευνώνται δημόσιοι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ καθώς και στελέχη της κατασκευαστικής κοινοπραξίας, οι οποίοι φέρονται να ενεπλάκησαν σε πράξεις υπεξαίρεσης κεφαλαίων, ζημιώνοντας τα οικονομικά συμφέροντα τόσο της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και της Ελλάδας.
Τα υπό διερεύνηση γεγονότα τοποθετούνται χρονικά στην περίοδο 2019-2020. Κατά το διάστημα αυτό, μέλη της κοινοπραξίας φέρονται να διεκδίκησαν και να έλαβαν αποζημιώσεις για υποτιθέμενες ζημίες, προβάλλοντας ως αιτία δαπάνες για την ακινητοποίηση μηχανημάτων. Ωστόσο, οι καθυστερήσεις στην πρόοδο των έργων φέρεται να οφείλονταν σε υπαιτιότητα της ίδιας της κοινοπραξίας.
newpost.gr