kefir olimpos 728x90

ΚΥΡΙΑΚΗ 19 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2018
20:59

Ο έλεγχος στο διάβασμα των παιδιών

E-mail Εκτύπωση PDF

alt

Ο κ. Παναγιώτης γράφει: «Άρνηση του παιδιού (α’ γυμνασίου στον έλεγχο μαθημάτων από τους γονείς του. Θα ήθελα τη γνώμη σας στο θέμα.

Παρακαλώ σημειώστε ότι σχετικά με τον έλεγχο είναι απολύτως βέβαιο ότι το παιδί έχει κάποια κενά σε μαθήματα (πχ. μαθηματικά)  και αρνείται να βοηθηθεί από τους γονείς του, τι  στάση πρέπει να κρατήσουν οι γονείς..ευχαριστώ».

Καταρχήν να επισημάνουμε ότι ένα παιδί σε αυτή την ηλικία (έναρξη εφηβείας) είναι βέβαιο ότι έχει θέμα με την έννοια του ελέγχου γενικότερα, πόσο μάλλον σε ένα θέμα που για τα περισσότερα παιδιά δεν είναι ευχάριστο όπως το διάβασμα.

Όταν λοιπόν το θέμα τίθεται στον έφηβο σαν «έλεγχος», θα αντιδράσει και θα κάνει τα πάντα για να μην προχωρήσει στην διαδικασία, γιατί ο έλεγχος δεν συμβαδίζει με την επιθυμία αυτής της ηλικίας για ανεξαρτησία και αυτονόμηση.

Ξεκινάμε λοιπόν με το να βγάλουμε την συγκεκριμένη λέξη από τις συζητήσεις μας με το παιδί και να παρουσιάσουμε το συγκεκριμένο έργο πιο… απαλά.

Μιλώντας τώρα γενικότερα για την διαδικασία του διαβάσματος και πώς αυτή πρέπει να δομείται θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας τα εξής:

Κάθε παιδί έχει δικό του στυλ διαβάσματος, το οποίο είναι ορατό καθ’ όλη την διάρκεια της χρονιάς, αλλά και κατά τα προηγούμενα χρόνια.

Ο τρόπος διαβάσματος αποκτιέται και μαθαίνεται από τα χρόνια του δημοτικού, εκεί που οι γονείς είναι «από πάνω» στο διάβασμα του παιδιού.

Η α’ γυμνασίου είναι μια δύσκολη, μεταβατική τάξη για τα παιδιά, δεδομένου ότι αλλάζει η δομή των μαθημάτων και αυξάνεται σημαντικά ο βαθμός δυσκολίας.

Μερικές πρακτικές συμβουλές:

Δεν αφήνουμε την χρονιά να περάσει, έχοντας στο μυαλό μας ότι λίγο πριν τις εξετάσεις του (που είναι επίσης καινούρια διαδικασία για τα παιδιά) θα μπορέσει να μάθει όλα όσα είναι απαραίτητα.

Δεν αφήνουμε το παιδί «ξεκρέμαστο» μέσα στη χρονιά, αν μέχρι και την προηγούμενη χρονιά συμμετείχαμε ενεργά στο διάβασμά του. Απλά προσαρμόζουμε την βοήθειά μας ανάλογα με τις αλλαγές στα μαθήματα, αλλά και στο ίδιο το παιδί.

Ο έφηβος έχει την τάση να αντιδρά, να αντιμιλάει, να θέλει να δείξει ότι μεγαλώνει. Αν κρατάμε απέναντί του στάση που δείχνει ότι το αντιμετωπίζουμε ακόμα ως μικρό παιδί, δεν θα δεχθεί εύκολα την βοήθειά μας.

Η σχέση μας με το παιδί δεν μπορεί να χτίζεται μόνο με βάση τις υποχρεώσεις που αφορούν τα μαθήματά του. Αν όλες οι συζητήσεις και επαφές που έχετε μαζί του στρέφονται γύρω από αυτό το θέμα, τα αποτελέσματα θα είναι απογοητευτικά. Σκεφτείτε ότι κι εσείς δεν μπορείτε και δεν θέλετε να μιλάτε αποκλειστικά και μόνο για την δουλειά σας.

Δημιουργήστε ένα δίκαιο σύστημα ανταμοιβής. Για τα παιδιά το διάβασμα και τα σχολείο είναι η εργασία τους και θα πρέπει να βλέπουν μια ανταμοιβή για την προσπάθειά τους. Κουβέντες όπως «κερδίζεις σε γνώσεις», «είναι οι βάσεις για το μέλλον σου» ή «είσαι υποχρεωμένος να το κάνεις» ειλικρινά δεν βοηθούν την σχέση σας μαζί του. Αναλογιστείτε αν εσείς θα θέλατε να πηγαίνετε στην εργασία σας και η ανταμοιβή σας να ήταν μόνο η εμπειρία ή η αναγνώριση…

Συμφωνείστε από κοινού ένα πρόγραμμα με το παιδί στο οποίο θα συνεργάζεστε για να βελτιώσει το επίπεδο γνώσεών του, είτε σε κάποια μαθήματα μεμονωμένα, είτε συνολικά. Αν ανακοινώνετε ώρες και μέρες μέσα στις οποίες θα το ελέγχετε για την πρόοδό του, το πιο πιθανό είναι ότι θα δημιουργείτε μόνο ένταση μεταξύ σας.

Πολλές φορές, τα παιδιά έχουν θέμα με τους γονείς και μόνο. Αν υπάρχει ένα πρόσωπο (από το φιλικό περιβάλλον ή κάποιος καθηγητής εφόσον υπάρχει η δυνατότητα) που μπορεί να το αναλάβει, μέχρι να βρει το παιδί έναν ρυθμό στο διάβασμά του, μην το αποκλείετε. Η αναζήτηση βοήθειας δεν σημαίνει ότι δεν είστε ικανοί, απλά ότι βάζετε σε προτεραιότητα την επικοινωνία και την πρόοδο του παιδιού σας και όχι την δική σας εικόνα.

Περιμένω τα σχόλιά σας, τις παρατήρήσεις σας, αλλά και τα θέματα που σας απασχολούν στο: 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.



 

 

ΠΟΥ PHC 300x250

PROSFORES 2018

coffee food 300 neo

selfhelpbanner

ski report 01

radio-300x250

bnb 300


ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΤΟΛΗΣ
 
  
ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ
ΤΑΣΟΣ ΠΛΕΝΤΖΑΣ
 

ΜΑΚΕΤΕΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΛΙΑΚΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ
 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ:
 

ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ:
tbnews@thessalianews.gr
 



ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ
ΤΒ NEWS M.EΠΕ
Δευκαλίωνος 1 - Λάρισα
Τηλ. 2411 115336