«Βουτιά» σημείωσε το πρώτο οκτάμηνο η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της Νέας Αγχιάλου και της Σκιάθου, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Συγκεκριμένα, σοβαρές απώλειες σημειώθηκαν στην φετινή επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο Σκιάθου «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης», που έφτασε τους 63.000 επιβάτες, με την περσινή σεζόν να μεταφράζεται σχεδόν σε 480.000 επιβάτες.

Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία για το οκτάμηνο Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2020, από το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου, πραγματοποιήθηκαν αφίξεις και αναχωρήσεις 61 πτήσεων, εκ των οποίων 56 από το εξωτερικό και πέντε εσωτερικού, μέσω των οποίων διακινήθηκαν 6.758 επιβάτες, εικόνα που δείχνει την αρνητική επίδραση της πανδημίας του κορονοϊού στην τουρισμό. Το ποσοστό της μείωσης είναι ευδιάκριτο, αν αναλογιστεί κανείς ότι την περσινή χρονιά οι επιβάτες των πτήσεων εξωτερικού ήταν πολλαπλάσιοι, ξεπερνώντας τα 30.000 άτομα.

Το αεροδρόμιο της Σκιάθου στη διάρκεια του οκταμήνου, προσέγγισαν 995 πτήσεις, εκ των οποίων 534 εσωτερικού και 461 εξωτερικού, με τις οποίες διακινήθηκαν συνολικά 56.114 επιβάτες.

Το 2019 στο αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου είχαν καταγραφεί 22.500 αφίξεις και 22.000 αναχωρήσεις, αντίστοιχα, με το σύνολο των επιβατών να ανέρχονται συνολικά 44.500 άτομα, ενώ στο αεροδρόμιο Σκιάθου οι επιβάτες του διακινήθηκαν έφτασαν στις 436.000 κατά την περσινή χρονιά.

Κληθείς από τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ να σχολιάσει τα παραπάνω δεδομένα ο προϊστάμενος ελέγχων και ανάπτυξης της Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού Θεσσαλίας, Νίκος Σαρούκος, ανέφερε ότι «είναι η αναλογικότητα των σημείων των καιρών. Είναι μια κατακόρυφη πτώση, η οποία όμως δεν είναι ένα νούμερο που ξαφνιάζει. Είναι ένα νούμερο που τρομάζει, αλλά δεν είναι ένα νούμερο που ξαφνιάζει σε σχέση με την αναλογική πτώση της κίνησης σε πύλες εισόδου της χώρας».

Σύμφωνα με την άποψη που διατυπώνει «είναι ένα νούμερο που δεν αποτυπώνει με τίποτα την δυναμική που μπορεί να έχει το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, αλλά δεν αποτυπώνει όμως και τις συνθήκες εύρωστης λειτουργίας που θα είχε αυτό το αεροδρόμιο, σε περίπτωση που δεν υπήρχε πανδημία».

Σαφώς μεγαλύτερο το πλήγμα που έχει υποστεί το αεροδρόμιο της Σκιάθου, με τον κ. Σαρούκο να επισημαίνει ότι: «Η Σκιάθος έπεσε «θύμα» της υποχρέωσης αναστολής τουριστικού έργου ήδη από τον Απρίλιο, οπότε και υποδεχόταν ήδη τις πρώτες πτήσεις εξωτερικού πριν από την πανδημία. Στο αεροδρόμιο της Σκιάθου είναι πιο «τραυματισμένα» τα νούμερα, διότι προσπάθησε να «σφηνώσει» αυτό το αεροδρόμιο την κίνησή του σε λιγότερο από το ένα όγδοο, μέσα σε πολύ μικρή χρονική διάρκεια, όταν επιβλήθηκε σαν προορισμό να «κατεβάσει ρολά» για τουλάχιστον δύο μήνες».

Κλείνοντας, δήλωσε αισιόδοξος για την περίοδο 2022 – 2023, εξέφρασε την πεποίθηση ότι το 2021 θα είναι καλύτερη χρονιά από το 2020, επισημαίνοντας, ωστόσο, ότι «η Ελλάδα δεν έχει δικό της αεροπορικό στόλο τύπου χαμηλού κόστους και κυρίως τσάρτερ, για να διαχειριστεί καλύτερα το τουριστικό προϊόν».

ΓΛ. ΥΔΡΑΙΟΥ, taxydromos.gr