Iδιαίτερα ενθαρρυντική είναι η συμμετοχή των φοιτητών στα ψηφιακά μαθήματα τα οποία εδώ και περίπου δύο μήνες έχουν ξεκινήσει στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι καθηγητές, το ενδιαφέρον τους να παρακολουθήσουν είναι μεγαλύτερο απ’ ότι συνέβαινε προηγουμένως, όπου έπρεπε να παρευρεθούν στα αμφιθέατρα και τις αίθουσες.
Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ήταν από τα πρώτα ΑΕΙ που ανταποκρίθηκε στη σύσταση του υπουργείου Παιδείας για τη διεξαγωγή των ψηφιακών μαθημάτων λόγω της πανδημίας. Μαθήματα μάλιστα που είναι κανονικά και υπολογίζονται για το εαρινό εξάμηνο.
«Πάνω από το 95% των μαθημάτων από τα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών διεξάγεται ψηφιακά» τόνισε ο πρύτανης του Πανεπιστημίου κ. Ζήσης Μαμούρης και πρόσθεσε πως «το Πανεπιστήμιο διέθετε την υποδομή και τη δικτύωση για να ξεκινήσει πολύ γρήγορα την εφαρμογή τους».
Όσο για την ανταπόκριση των φοιτητών τόνισε πως «είναι μεγάλη, ίσως μεγαλύτερη και σε σχέση με την παρουσία τους στα κανονικά αμφιθέατρα».
«Οι φοιτητές είναι υποχρεωμένοι να παραμένουν πολλές ώρες σπίτι και η παρακολούθηση των μαθημάτων είναι συγχρόνως και μια διέξοδος» τονίζει ο κοσμήτορας της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών κ. Νίκος Δαναλάτος και συμπληρώνει πως «σε πολλούς δίνεται η δυνατότητα να διαβάσουν ακόμη περισσότερο για να περάσουν μαθήματα. Επίσης τους είναι πιο εύκολο να συνδεθούν από την άνεση του σπιτιού τους με το ψηφιακό αμφιθέατρο, από το να ξεκινήσουν από το σπίτι τους και να έρθουν στο πανεπιστήμιο. Επίσης το δίκτυο του Πανεπιστημίου, είναι πολύ καλό και η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση διεξάγεται με επιτυχία».
Ο ίδιος είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένος από τη συμμετοχή των φοιτητών στα ψηφιακά μαθήματα σημειώνοντας πως οι φοιτητές μπορούν να ανοίξουν το μικρόφωνό τους και να υποβάλλουν ερωτήσεις, ενώ έχεις τη δυνατότητα και να τους βλέπεις. Επίσης οι φοιτητές, μπορούν μέσω chat να στείλουν κάποια ερωτήματα στον καθηγητή και να απαντήσει. Η πανδημία μπορεί γενικότερα να φέρει πιο έντονα τις ψηφιακές χρήσεις στην ακαδημαϊκή ζωή, όπως είναι στα μεταπτυχιακά προγράμματα ή κάποιες συσκέψεις, συνελεύσεις, διάφορες εκλογές διδακτόρων, καθηγητών.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών κ. Μιχάλης Ζουμπουλάκης επισήμανε πως «η συμμετοχή των φοιτητών στα ψηφιακά μαθήματα είναι μεγαλύτερη απ’ ότι συνήθως, γιατί μεταξύ άλλων έχουν την ανάγκη να επικοινωνήσουν με τον έξω κόσμο. Βέβαια αυτό το μάθημα δεν έχει καμία σχέση με το διά ζώσης μάθημα. Α ψηφιακά μαθήματα είναι μια λύση ανάγκης και όχι μόνιμη, εκτός και αν μιλάμε για μικρά ακροατήρια των πέντε-δέκα ανθρώπων. Υπάρχουν όμως πολλά μαθήματα που τα ακροατήρια είναι 50, 100 και 150 φοιτητές. Άλλωστε οι φοιτητές από το σπίτι τους παρακολουθώντας το μάθημα μπορούν να κάνουν και άλλα πράγματα. Προσωπικά κάνω ένα προπτυχιακό μάθημα με την παρουσία 40 φοιτητών. Στο μάθημα ο καθηγητής διδάσκει, παρουσιάζει τις σημειώσεις του σε μορφή power point, σε ένα χαρτί ή γράφοντας και σε ένα πίνακα στον οποίο θα έχει στραμμένη την κάμερα».
Μάλιστα τόνισε πως η συντριπτική πλειονότητα των καθηγητών έχουν την ψηφιακή υποδομή, αλλά δυστυχώς δεν έχουν όλοι οι φοιτητές τις ίδιες δυνατότητες.
Πριν μερικές μέρες πραγματοποιήθηκε και η πρώτη διαδικτυακή συνεδρίαση της Συγκλήτου. Επίσης μέσω τηλεδιάσκεψης γίνονται και οι γενικές συνελεύσεις των Τμημάτων, οι συνεδριάσεις για να δοθούν τα διδακτορικά.
Η ψηφιακή διδασκαλία είναι πολύ πιο δύσκολο να εφαρμοστεί για τα εργαστηριακά μαθήματα.

e-thessalia.gr